유용한 영어표현

  • home
  •  > 커뮤니티
  •  > 유용한 영어표현
교실영어표현- 고포잉글리쉬님
작성일 : 2015-06-23 21:29:44   조회수 : 1432

 

1. Greetings (인사)


Hello, everyone.                                          
「여러분, 안녕하세요?
Good morning, class.
Good afternoon, boys and girls.
How are you, everyone?
How are you today?
How are you doing?
How are things with you?
Did you have a good weekend?                 
「주말 잘 보냈나요?
Let me introduce myself.                            
「제 소개를 할게요.
My name is Park Da-hae.                         
「내 이름은 박다해입니다.
Please (just) call me Miss Park.                
「미스 박이라고() 불러주세요.
I'm your English teacher.                           
「여러분들의 영어 선생님이에요.
I'll be teaching you English this year.         
「이번 해에 영어를 가르치게 되었어요.
Class, will your introduce yourselves?       
「여러분, 자신을 소개해 볼까요?
Just say, "Hi!" and say your name.            
"안녕"하고 이름을 말하세요.
Just say your name to the class.               
「반 친구들에게 이름을 말하세요.

 
 
2. Checking Attendance (
출석 점검)


I'll call your names.                                      
「출석을 부르겠어요.
Now let me call the roll.
I'm going to check the register.
Is everyone here?                                       
「다 왔나요?
No one is absent?
Is anybody absent today?                           
「결석한 사람 있나요?
Who is not here today?
Who's absent today?                                  
「누가 결석했지요?
Who's missing?                                         
「누가 안 왔나요?
Let's see who is absent.                            
「누가 결석했나 봅시다.
Let's see everyone is here.                       
「다 왔나 봅시다.
Let's see if you are all here.
Does anyone know where he is?               
「그가 어디 있는지 아는 사람?

 
 
3.Physical Conditions in the Classroom (
교실 환경 조성)


It's too hot in here.                                     
「여긴 너무 덥군요.
Let's have the door open a bit.                  
「문 좀 열어 놓읍시다.
Could you open the door a little bit?          
「문 좀 열어 놓겠니?
Can somebody turn the heater off?           
「누가 히터 좀 끄겠니?
That's much better.                                   
「훨씬 낫군요.
It's noisy in here.                                      
「여기 참 시끄럽구나.
Shut those windows please.                    
「창문 좀 닫자.
It's too dark in here.                                 
「여기는 너무 어둡네요.
Would you turn the light on?                     
「불 좀 켤래?
Please be quiet.                                        
「조용히 하세요.

 
 
4. Blackboard Cleaning (
칠판 지우기)


Would you clean the board please?           
「칠판 좀 지울래?
Can someone clean the board?                
「누가 칠판 좀 지워주겠어요?
Can you clean the board?                         
「칠판 좀 지워줄래?
Just clean this part.                                   
「이 부분만 지워.
Rub everything off.                                     
「다 지우세요.

 
5. Seating (
자리 배열하기)


Let's make groups of 4.                             
4명씩 그룹을 만드세요.
Let's sit in groups of 4.
Could you get into groups of 4?
Could you move your chairs this way?       
「의자를 이쪽으로 옮기세요.
Move your desks this way.                         
「책상을 이쪽으로 옮겨라.
Could you move back a little?                     
「좀 뒤로 갈래?
Would you move your desks back?           
「책상을 뒤로 옮기세요.

 
 
6. Late Comers (
지각생)


You are late again.                                    
「또 늦었구나.
Why are you late?                                     
「왜 늦었지?
Did you get up late?                                   
「늦게 일어났니?
Did you oversleep?                                    
「늦잠 잤니?
Don't be late next time.                              
「다음엔 늦지 마라.
Try to be on time next time.                       
「다음부터는 시간 맞춰 오도록 해.
Where have you been?                            
「어디 있었니?
What happened?                                      
「무슨 일이야?

 
 
7. Review (
복습)


Let's review the last lesson.                  
「지난번에 배운 것을 복습합시다.
Let's go over our last lesson.
Do you remember what we did last time?    
「저번에 무엇을 했는지 기억하나요?
Who can remember what we did?              
「우리가 한 것 기억나는 사람?
Can anybody tell me what we did last time? 
「누가 저번 시간에 무엇을 했는지 말해볼까요?
Last time we learned about the body/our bodies.
「지난 시간에 신체에 대해 배웠죠.
Do you remember this picture?                   
「이 사진을 기억하나요?
Where were we?                             
「지난번에 어디까지 했지요?
Where did we stop last time?
Do you remember where we were?           
「지난번에 어디까지 했는지 기억하나요?
I told you to read Lesson 1. Did you do that?
1과를 읽으라고 했는데, 읽었나요?
Today, we are going to (verb).               
「오늘은 -을 하겠어요.
We're going to learn something new.         
「새로운 것을 배우겠어요.

 
Development & Classroom Activities (수업 전개 및 활동단계)

1. Distributing Handouts (
유인물 나누어주기)

Pass around these handouts, please.           
「이 유인물을 돌려주세요.
Take one and pass them on.                 
「한 장은 갖고 나머지는 돌리세요.
Two students share one sheet.                
「두 사람이 한 장씩 가지세요.
Pass out the exercises.                        
「연습 문제를 나눠 가지세요.
Pass these to the back.                       
「이것을 뒤로 넘기세요.
Have you lost yours?                        
「네 것은 잃어버렸니?
Could you share with your partner?          
「짝과 같이 볼래?
Is there anybody who hasn't got a copy?     
「안 받은 사람?
Take out your books.                        
「책을 꺼내세요.

2. Finding Page (
페이지 찾기)

Open your books to page 10.                 
10쪽을 펴세요.
Look at page 10.                             
10쪽을 보세요.
Now turn to page 10.                        
10쪽을 펴세요.
Turn back to page 10.                       
10쪽으로 다시 돌아가세요.
We are on page 10 now.                     
「지금 10쪽 하고 있어요.
It's on page 10.                              
10쪽에 있어요.
Did you find page 10?                       
10쪽 찾았나요?
Are you with me?                           
「잘 찾고 있나요?
Turn the page.                               
「책장을 넘기세요.
Turn to the next page.                       
「다음 쪽으로 넘기세요.
Next page, please.                           
「다음 쪽으로 넘기세요.
Let's move on to the next page.              
「다음 쪽으로 넘기세요.

 
3. Locating Things on the Page(
페이지에서 위치 찾기)

Did you find the place?                      
「그 곳을 찾았나요?
It's in the middle of the page.                
「이 쪽 중간에 있어요.
Three lines down/up.                        
「세 줄 내려가서 (올라가서)
It's on the right.                             
「오른 쪽에 있어요.

4. Exercises(
연습 문제)

Do excercise 7.                              
「연습문제 7번을 하세요.
Try exercise 6.                               
「연습문제 6번을 하세요.
I want you to do exercise 6.                 
「연습문제 6번을 하세요.
I'll give you 10 minutes.                     
10분을 주겠어요.
Time is up.                                  
「시간 다 되었어요.
How many did you get it right?             
「몇 개 맞았니?
What is the answer to question number 1?    
「문제 1번의 답은 무엇이지요?
Let's go on to question 2.                    
「문제 2번으로 넘어갑시다.
What do you have for question 1?            
1번의 답은 무엇이지요?
Let's go through this exercise.                
「이 연습문제를 같이 풀어봅시다.
Let's go over the excercise together.           
「이 연습문제를 같이 풀어봅시다.
Let's check the answers.                      
「답을 점검해봅시다.
Check your answers on page 10.             
「답을 10쪽에서 확인하세요.
The answers are on page 10.                 
「답은 10쪽에 있습니다.
Change papers with your neighbor.           
「짝과 시험지를 바꾸세요.
Count up your points.                       
「점수를 더해보세요.
What's your score?                           
「몇 점이지요?
How many points did you score?

 
5. Tape Recorders & Other  Electrical Equipment  (
녹음기와 전기 기구의 사용)

Listen to the tape.                           
「테이프를 듣자.
Listen and repeat after the tape.              
「테이프를 듣고 따라 해보세요.
Listen carefully, please.                       
「잘 들어보세요.
Now, we'll listen to the tape.                 
「이제 테이프를 듣겠어요.
Let's listen to the dialogue.                   
「대화를 들어보자.
Is the sound clear (enough)?                  
「소리가 깨끗하게 들리니?
Is it now clear?
Can you hear it at the back?                 
「뒤에 잘 들려요?
Wait a minute. I'll just rewind the tape.      
「잠깐만. 내가 테이프를 앞으로 돌릴게.
Turn on the tape recorder.                   
「녹음기를 켜 주세요.
Turn off the tape recorder.                   
「녹음기를 꺼 주세요.
Plug in the tape recorder, Yu-jin?             
「유진아, 녹음기를 전원에 꽂아라.
Plug this into the socket, Seon-mi?            
「선미야, 이 플러그를 소켓에 꽂아라.
Unplug the tape recorder.                    
「녹음기 전원을 빼 주세요.
This cassette tape recorder isn't working.      
「이 녹음기가 고장이군요.
I'll have it repaired.                          
「그것을 고치겠습니다.
Let's record your voice.                      
「여러분의 목소리로 녹음해 봅시다.
Let's listen to the dialogue.                   
「대화를 들어보세요.
Plug in the tape recorder.                    
「녹음기를 전원에 꽂아 주세요.
You are going to hear a dialogue on tape.    
「테이프의 대화를 들을 것입니다.
Did you catch that?                          
「이해했나요?
Did you understand?
I'll go back and play it again.                
(테이프를)돌려서 다시 틀겠어요.
We'll go back and listen again.               
「앞으로 가서 다시 들어봅시다.
Is the volume all right?                      
「소리가 괜찮은가요?
Oh, it's too loud.                            
「너무 소리가 크네요.
I'd better turn it down.                      
「줄여야겠어요.
Is it better now?                             
「이제 좀 나은가요?
Can you hear at the back?                   
「뒤에 들려요?
Is the sound clear enough?                   
「소리가 또렷하게 잘 들리나요?
I'll rewind the tape.                          
「테이프를 앞으로 돌릴게요.
Turn off the tape recorder.                   
「녹음기를 꺼주세요.
Unplug the tape recorder.                    
「녹음기 전원을 빼주세요.
This tape recorder isn't working.              
「이 녹음기는 작동이 안 되는데.
It's out of focus.                             
(OHP의 경우) 초점이 안 맞네요.
The picture is upside down!                  
「사진이 거꾸로 되었군요!
Is it clear enough?                           
「또렷한가요? 잘 보이나요?

 
6. Blackboard Activity (
칠판 활동)

Look at the blackboard.                      
「칠판을 보세요.
Come up here.                              
「이쪽으로 나오세요.
Who wants to come up here?                
「누가 앞으로 나올까?
Would you like to come up?                 
「앞으로 나올래?
Come here to the front.                      
「앞으로 나오세요.
Who hasn't been out to the board yet?       
「이제까지 칠판에 안 나온 사람?
Face the board.                              
「칠판 쪽을 보세요.
Step aside.                                   
「옆으로 비껴 서세요.
Pick up the chalk and write your name.      
「분필을 잡고 이름을 쓰세요.
Write a sentence on the board.               
「칠판에 문장을 써보세요.
Write it out.                                 
「쓰세요.
Copy this down from the blackboard.         
「칠판에서 보고 받아 적으세요.
Here is a piece of chalk.                     
「여기 분필이 있어요.
We've run out of chalk.                      
「분필이 떨어졌네.
Would you go and look for some chalk?      
「가서 분필을 찾아올래?
Go and fetch some chalk.                    
「가서 분필 좀 가져오렴.
Go back to your seat.                        
「자리로 돌아가라.

 
7. Using Visual Aids (
시각적 도구의 사용)

 1)
비디오

Let's watch the video tape.                   
「비디오를 보자.
We're are going to watch the video tape.
Why don't you watch the video tape?
How about watching it with no sound?       
「그것을 소리 없이 봅시다.
Let's watch it without sound.
Here is a nice cartoon.                       
「여기 재미있는 만화가 있다.
This time, I'll cover the screen.               
「이번에는 화면을 가릴거야.
What did Minhee say?                       
「민희가 뭐라고 말했지?
What's Minhee like?                         
「민희가 어떻게 생겼지?
If you were Minhee, what would you do?    
「여러분이 민희라면 어떻게 하겠어요?

 2)
그림카드 및 그림활용

Take a look at the picture/table/diagram on page 25.
 
25쪽의 그림을/표를/도표를 보세요.
We're going to look at the picture on page 14.
14쪽에 있는 그림을 봅시다.
Let's look at the picture on page 12.          
12쪽에 있는 그림을 봅시다.
Let's take a look at the flash card.            
「플래쉬 카드를 봅시다.
Look at the pictures on the right.             
「우측의 그림을 봅시다.
Here is another picture.                      
「여기에 다른 그림이 있습니다.
I'll ask you some questions about the picture. 
「그림에 관한 질문을 하겠어요.
What do you see in this picture?             
「이 그림에 무엇이 있지요?
Who do you see in the picture?              
「그림 안에 누가 있지요?
What's happening in this picture?             
「이 그림에서 무슨 상황이 벌어지고 있지요?
I'm talking about the picture at the top of page 15.  
15쪽 상단의 그림 얘기를 하고 있어요.
Let's talk about the picture.                  
「그림에 대해 이야기해 봅시다.
Talk to your friends about the picture.        
「그림에 대해 친구와 이야기해보세요.
Put the pictures in order.                    
「그림을 순서대로 놓아라.
Hold up your picture when you talk.         
「네가 말할 때 그림을 들어라.

 
8. Grouping the Students (
그룹 구성)

 1)
모둠 만들기

These five students are Team A.              
「여기 5명이 A팀이에요.
These two rows are Team A and the others are Team B.
 
「여기 2줄이 A팀이고 나머지가 B팀이에요.
These two rows are one team and the others are another team.
 
「여기 2줄이 한 팀이고 나머지가 다른 팀이에요.
I'll divide the class into 5 groups.            
「반을 5팀으로 나누겠어요.
For this game, I'm going to divide the class in half.
 
「이 게임을 위해서 학급을 반으로 나누겠어요.
Two teams of four, please.                   
「네 명씩 두 팀을 만들어요.
Make 2 teams.                               
2팀을 만들어요.
Form two groups of six.                     
「여섯 명씩 두 개의 조를 만들어요.
Please get into groups of four.               
「네 명씩 모이세요.
Sunmi's team will do part A.                 
「선미네 팀이 A부분을 하도록 해요.
Three students in each group.                
「한 조에 세 명씩 모여요.
Which team would you like to choose?       
「어느 팀에 들어가겠니?

 
 2)
모둠·짝·개인 활동

Work together with a friend.                 
「친구와 함께 하세요.
Work in pairs.                               
「두 명이 하세요.
I want you to do this exercise in pairs.       
「두 명이 이 연습문제를 하세요.
Get a partner. Practice the dialogue with your partner.
 
「짝을 정해서 짝과 함께 대화 연습을 하세요.
Just the front row do this.                   
「앞줄만 하세요.
Here are some tasks for you to work on in groups.
「여기 소집단끼리 해야 할 과제가 있어요.

 9. Comprehension Check-Up (

 
최신목록   검색목록  
의견나누기 | 의견을 올려주세요.
 
      
 
현재 0 / 최대 2000 byte - 한글 1000자, 영문 2000자)
 
  • 1:1문의
  • 수강신청
  • 강사소개
  • 무료레벨테스트
  • 업무시간 외에는 1:1문의를 이용해주세요!